שייק אחרי אימון

שייקים לאחר אימון יכולים לקחת את תוצאות האימון שלכם למעלה – עם הרכיבים הנכונים וכשהם נעשים בדרך המתאימה ביותר (נגיע לכך בהמשך!). באופן אידאלי, אתם בטח יודעים שאתם צריכים לאכול לפחות 30 דקות אחרי שסיימתם את האימון ומקסימום עד שעתיים כדי שגופכם יוכל להפיק את המקסימום מכל החומרים המזינים שנכנסים אליו. האוכל שנכנס לכם לגוף אחרי האימון צריך לעזור לכם להחזיר את האנרגיה, לתמוך בצמיחת שרירים ולחדש את מאגרי הגליקוגן.

הימור טוב יהיה כמובן ללכת על משהו שמשלב בין פחמימות לחלבונים – שייקים הם בחירה חכמה בשביל זה כיוון שגופכם יוכל לקלוט את החומרים המזינים במהירות ולאפשר לכם להתחיל להתאושש ולהמשיך בשגרה. המומחים שלנו ריכזו לכם מתכונים נפלאים לשייקים אחרי אימון – שהם גם מזינים וגם ט-ע-י-מ-י-ם בטירוף ועוד מספר דגשים שחשוב לזכור. בואו נתחיל.

איך להכין שייק מושלם אחרי אימון?

הרבה אנשים נוטים לחשוב שבשביל לקבל שייק אחרי אימון שהוא בריא לנו, מספיק לזרוק את כל הרכיבים בבלנדר – אך למעשה, בשביל שנוכל להבטיח ביצועי כושר מספקים והתאוששות מהירה הנה כמה דברים שכדאי לזכור כשאתם מכינים שייק לאחר אימון:

  • שייק חלבון אחרי אימון: אתם יכולים להוסיף חלבון כאבקה שנמכרת לספורטאים או להוסיף אותו ממקורות טבעיים כמו יוגורט, אגוזי מלך, מוצרי סויה ועוד. זה יוכל לסייע לכם לבנות את השריר לכם כראוי.
  • תוספות: אל תסתפקו רק בפירות, כלומר, אתם יכולים – אבל מדי פעם חשוב לגוון את התפריט ולהוסיף תוספות מיוחדות שיגבירו לכם את האנרגיה כמו שיבולת שועל, זרעי צ’יה, אגוזים, פירות יבשים, יוגורט ועוד.
  • אל תגזימו: זכרו שאתם מתעמלים קשה בשביל לראות תוצאות, אל תהרסו אותן בגלל העמסת סוכר מיותרת. הימנעו מסירופים, תוספי סוכר, גלידות וצרכו שייק בריא ומזין שיספק לכם את כל מה שהגוף שלכם זקוק אחרי האימון.
  • סוג הבלנדר: אחד הפרטים שמתאמנים רבים מפספסים כשהם מכינים שייק אחרי אימון. זכרו שאחת המטרות היא להפיק את כל הערכים התזונתיים שהגוף זקוק להם אחרי האימון. לכן, מומלץ להשתמש בבלנדר ואקום אחרת השייק שלכם פשוט יאבד את כל היתרונות התזונתיים שלו.
שייק בריאות תפוז בננה

1. שייק פצצת בננה תות שייק זה מבוסס על חלב שקדים, אבקת חלבון, פשתן, זרעי צ’יה, בננה ותות שדה, תוכלו להוסיף לו גם מעט קינמון והוא יקבל טוויסט מעניין בטעם. במקום ממתיקים תוכלו לבחור בננות בשלות ולהבטיח מתיקות טבעית וליהנות משייק מזין ומרענן.

שייק בריאות תפוז בננה

2. שייק בננה חמאת בוטנים – השילוב של חמאת בוטנים ובננה הוא קלאסי ועושה לנו חגיגת טעמים משובחת. המרכיבים כוללים: חלב צמחי, בננה ו- 2 כפות חמאות בוטנים. מדובר בשייק נפלא שמעניק אנרגיה לכל היום.

שייק מנגו בריאותי

3. שייק מפלצת ירוקה – אם אתם מחפשים שייק ירוק אחרי אימון זה המתכון המושלם בשבילכם, מדובר במשקה שישמור עליכם לאורך כל היום – חסה, עלי תרד, תפוח ירוק ובננה. הבננה תשבור לכם את המרירות ותספק מתיקות טבעית. אפשר להוסיף גם אבקת חלבון ומומלץ להכין את השייק על בסיס מים.

שייק מנגו בריאותי

4. שייק מנגו בננה יווני – שייק על בסיס יוגורט שיספק לכם פחמימות מפירות וחלבונים מהחי ויסייע לכם להתאושש במהירות מהאימון ולבנות את השרירים שלכם בדרך היעילה ביותר.

5. סלק, תפוח ואורוגולה – בנוסף לעובדה שמדובר בשייק שהוא ממש “פצצת אנרגיה” סלק ואורוגולה מכילים ערכים תזונתיים ייחודיים וחשובים כמו ניטראט שמסייע בהליכים ביוכימיים שמתרחשים לנו בגוף. בנוסף, כדאי לדעת שאורוגולה יכולה להוריד רמות סוכר וכולסטרול.