מתכונים לשייקים בריאים

כל מי שנוהג לפנק את עצמו מדי פעם בשייק בריאות בפינת הרחוב או בבית קפה בוודאי שאל את עצמו מדוע לא להכין שייק כזה בבית במחיר הרבה יותר נמוך. התשובה היא שלא רק שאין באמת סיבה שלא, אלא ששייק ביתי יכול להיות אפילו בריא יותר מזה שאותו אתם קונים בחוץ.

כאן אספנו חמישה מתכונים בריאים שאתם מוזמנים להשתמש בהם. לא כל השייקים מיועדים לאותה מטרה: יש שייקים עם כמויות גבוהות של חלבון שמיועדות למתאמנים, יש שייקים שנועדו לניקוי רעלים מן הגוף ויש שייקים שנועדו לשמור על רמת אנרגיית גבוהה לאורך כל היום (מעולה לסטודנטים).

שייק בריאות תפוז בננה

1 שייק תפוז ובננה קלאסי

שייק נהדר למי שאוהב טעם חמצמץ

מה צריך?

  • 185 מ”ל מיץ תפוזים סחוט (קצת פחות מכוס).
  • בננה שלמה חתוכה לפרוסות.
  • 2 כפיות סוכר חום.
  • קמצוץ תמצית וניל.
  • אפשר להוסיף עלי נענע לקישוט מעל.
  • מומלץ להוסיף שתי קוביות קרח.
שייק בריאות תפוז בננה
מתכון לשייק בריאות ירוק

2.מתכון לשייק בריאות ירוק ואנרגטי במיוחד

השייק הזה משלב בין אבוקדו לעלי קייל על בסיס מי קוקס

מה צריך?

  • חצי אבוקדו.
  • ארבעה עלי קייל מבושלים.
  • גבעול אחד של עלי תרד בייבי.
  • כוס אחת של מי קוקוס (קרם קוקוס יהיה סמיך מדי ויביא לתחושה של נפיחות בבטן).
  • עלי נענע לקישוט.
מתכון לשייק בריאות ירוק
שייק פירות וספירולינה

3.שייק פירות וספירולינה

ספירולינה נחשבת למזון על ולכן היא מהווה רכיב נהדר לשייק אנרגטי. יש אף כאלו שטוענים שהיא יכולה להחליף את ההתמכרות שלנו לקפה בזכות הכלורופיל שנמצא בה.

מה צריך?

  • חצי מנגו.
  • כפית אחת של ספירולינה טרייה (למעשה עדיף קפואות שהוקפאו מהר).
  • נקטרינה אחת.
  • פרוסת אבטיח.
  • כוס אחת של מים מסוננים.
  • עלים ירוקים על פי הטעם.
שייק פירות וספירולינה
שייק אדום בריא

4.שייק אדום בריא

השייק הזה לא מיועד לכל אחד, אבל הוא דרך נפלאה להתחיל את הבוקר

מה צריך?

  • סלק אחד וגזר אחד מקולפים.
  • שני גבעולי סלרי.
  • פלח אחד של מלון או תפוח שלם ללא גרעינים.
  • אפשר להוסיף מים קרים או לשים קוביות קרח לאחר ההכנה.
שייק אדום בריא

5.שייק להשריית שינה

שייק שיכול להחליף את החלב החם ולא יפוצץ אתכם בסוכר…

מה צריך?

  • כף אחת של חמאת בוטנים.
  • כף אחת של שיבולת שועל אינסטנט.
  • ¼ כוס של דובדבנים (אפשר גם להשתמש במיץ מוכן, מומלץ פחות).
  • חצי בננה פרוסה לפרוסות.
  • כוס אחת של חלב שיבולת שועל (דומה יחסית לחלב פרה לעומת חלב שקדים וכו’).

מה עם הערכים התזונתיים?

אחת הטענות הנפוצות שנשמעת נגד השייקים היא שאם מכינים שייק בריאות בבלנדר, תהליך החיתוך שלו והמגע עם האוויר גורם לאיבוד הסיבים התזונתיים וחלק מנוגדי החמצון. זה נכון אגב גם למיצי פירות.

אי אפשר אומנם להתווכח עם חוקי הטבע, אבל בהחלט אפשר לרתום את הטכנולוגיה כדי להתגבר על הבעיה  הזו, וכך נולדו להם הבלנדרים מבוססי הוואקום כגון זה של אוזן. הוואקום מונע כניסה של חמצן ואוויר אל תוך התערובת לפני הטחינה וכך נשמרים נוגדי החמצון והסיבים התזונתיים.

יש לכך חשיבות לא רק מבחינה בריאותית, אלא גם מבחינת הטעם ואפילו הצבע. לדוגמה, מחית תפוחים שנטחנו בבלנדר רגיל תהפוך לשחומה כמעט מיד ממש כמו תפוח חתוך שהשארנו חשוף לאוויר…

מתכונים לשייקים בריאים

ספר מתכונים לשייקים בריאים אפשר למצוא כמעט בכל חנות ספרים, אבל גם ברשת יש אינספור מתכונים בגרסאות שונות לשייקים בריאים, ולכל מתכון כמעט יש את המרכיב הסודי…

אחד היתרונות של הכנת שייק לעומת צריכה של הרכיבים בנפרד הוא שגם אם אתם לא בדיוק מתים על תרד או נבטי חיטה, בשייק הם יהיו מורגשים פחות. זה כמובן נכון עד רמה מסוימת, כך שאם אתם למשל לא יכולים לסבול מיץ סלק, אולי לא כדאי לשלב אותו למרות הערכים התזונתיים שלו.

שייקים בריאים